دریافت نخستین مدرک بین المللی غواصی غار


با خبر شدیم که خانم سمیرا زارعی اولین بانوی غواص غار موفق به اخذ مدرک تک ستاره غواصی غار شده ، او که چندی پیش مصاحبه هایی نیز در رسانه های مختلف در مورد مشکلات غارنوردی بانوان و جایگاه فعلی آن نموده بود از حضور خوب و با انگیزه بانوان غارنورد در انجمن صحبت کرده و معتقد است ورزش زن و مرد نمی شناسد.


 


آشنایی به غواصی غار نیز بسان اس آر تی ، نقشه برداری یکی دیگر از نیازهای یک غارنورد است چه راههای زیادی  که به حوضچه های آب و سیفونها ختم شده و غارنوردان  را مجبور  به بازگشت نموده است  .

اینکه این رشته چه خطراتی دارد و چه کمبودهایی از لحاظ لوازم ، تجهیزات ، تکنیک و تیم های هم پوشان ، چیزی است که همه بخوبی می دانیم وهم نیاز است که به  متخصصین آن وا  گزاریم .

اما نیاز ورود به این عرصه کاملا لازم و ضروری به نظر می رسد . وقتی در برنامه 2008 از دوستان میهمان ریزونومه خواسته بودیم علاوه برآشنایی های تکنیکی شان در رده های بالای غارنوردی ، بلااستثنا  تخصص در غواصی و عکاسی را در کارنامه خویش داشتند .

بعد از چند دوره حضور دوستان مربی از جمله  آقای علیرضا بلاغی در برنامه های برون مرزی و علاقه ایشان به این رشته و گذراندن دوره غواصی با هزینه شخصی در لهستان ، کارگروه غارنوردی فدراسیون کوه نوردی به مربی گری ایشان  به برگزاری چند دوره  مقدماتی آشنایی با غواصی  ، در استخرها و سدها  با حضور علاقه مند غواصی غار همت گمارد  .

سپس در بهار سال 91  با دعوت از مربی ارزنده یاروسلاو کور و همسرش و به ایران اولین دوره غواصی غار را برگزار گردید . دراین دوره که هفت نفر شرکت کننده آقا داشت با سماجت تمام و پشتکار باورنکردنی خانم سمیرا زارعی نیز دوره را گذراند و موفق به اخذ مدرک یک ستاره غواصی غار ( CAVE  DIVING ) شد که بدینوسیله به ایشان و همت والایشان تبریک عرض نموده موفقیت و پیشرفت روز افزون ایشان و تمام اعضای انجمن را خواهانیم .

لازم می دانیم از همت و نگاه مربی ارزنده  آقای علیرضا بلاغی که درپیشرفت غارنوردی تکنیکی 
و ایمن از هیچ کوششی دریغ نمی نمایند تشکر و قدردانی نماییم.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد