گزارش تصویری برنامه اس آر تی .

جمعه :92/7/5

منطقه: بوژان دیواره کمرزد مسیر آماده اس آر تی

تعداد:9 نفر

سرپرست: حمید دورخشان 

ادامه مطلب ...

روز غارهای پاک در نیشابور


به مناسبت روزهای غار های پاک همزمان با برنامه ریزی در کمیته اجرایی انجمن غارنوردان ایران غارنوردان نیشابور اقدام به پاکسازی غار مزداوند نمودند. غار مزداوند که جزو غارهای قدیمی ایران محسوب میشودرفاصله   200کیلومتری بین نیشابور تا منطقه مزداوندقرار دارد و مسئولیت اجرای این برنامه غارنوردی را امسال گروه کوهنوردی پیشرو به سرپرستی آقای علی نادمی واز گروههای فعال نیشابور بر عهده داشت.در پایان این پیمایش وپاکسازی در مجموع تیم حدود 10 کیلوگرم زباله که اعم آن را پوست پفک وچیپس تشکیل میداد از غار خارج نمود.





روز غارهای پاک وپاکسازی غار پراو


دومین روز مهرماه به نام غار پاک نامگذاری شده‌است و اولین جمعه پس از آن میعادگاه غارنوردان سراسر کشور برای پاکسازی غارهای استان‌های خود است. 5 مهرماه امسال، اورست غارهای دنیا که در کرمانشاه قرار دارد در کنار 50 غار دیگر پاکسازی خواهد شد.

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گردشگری ـ اهمیت غارها و آب‌های زیرزمینی و حفظ و آنها بر هیچکس پوشیده نیست چنانکه به همت انجمن غارنوردان ایران، دوم مهرماه به عنوا روز غارهای پاک نامگذاری شده‌است.

"جواد نظام دوست" رییس انجمن غارنوردان ایران در نشست خبری که روز گذشته به این منظور در محل جدید انجمن برگزار شد با اشاره به تجربه این روز و پاکسازی غارها در سال‌های گذشته گفت: «پس از آنکه غارنوردان مختلف نسبت به وجود زباله‌های درون غارهای کشور اعتراض کردند بر آن شدیم تا به بهانه پاکسازی غارها روزی را تحت عنوان غار پاک نامگذاری کنیم تا در این روز گروه‌های غارنوردی هر استان با سرپرستی انجمن غارنوردان ایران به پاکسازی غارهای استان خود بپردازند و این عمل هرسال به صورت خودجوش توسط این غارنوردان انجام می‌شود.»


منبع: انجمن

کشف وپیمایش دو غار در بجستان

در پی اطلاعاتی که قبل از یکی از مناطق شهر بجستان به یکی از دوستان رسیده بود وبا هماهنگی ودعوت خانواده عزیز

معصومی به اتفاق سه نفر از دوستان با یک دستگاه خودرو شخصی در تاریخ پنجشنبه 21/6/92 ساعت 30/3 صبح عازم

بجستان شدیم.ساعت 30/7 به بجستان میرسیم وبلافاصله طی تماس تلفنی که محمد با راهنما داشت عازم روستای مزارشدیم

ودر آنجا صبحانه مهمان خانه قدیمی با معماری سنتی خانواده معصومی بودیم وپس از آمدن محسن عزیز و هماهنگی با او و

گرفتن اطلاعاتی در مورد مناطقی که او سراغ داشت واحتمال وجود غار در این مناطق میداد تصمیم این شد که دو منطقه را

برای این دوروز برنامه انتخاب کنیم. 

ادامه مطلب ...