سی‌و‌دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین‌المللی علوم‌زمین بارویکردغارشناسی


به گزارش بخش غارنوردی فدراسیون: سی و دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین المللی تخصصی علوم زمین با رویکرد علوم زمین و غارشناسی، بهمن ماه سال جاری در همدان برگزار خواهد شد.

این گردهمایی با همکاری مشترک سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و بخش غارنوردی فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی در ۲۷ بهمن ماه در دانشگاه بوعلی سینا و ۲۸ بهمن ماه در غار علیصدر برگزار می‌شود، محورهای اصلی این همایش شامل؛ زمین شناسی غار، زیست شناسی غار، باستان شناسی غار و زیرمحورهای مرتبط عبارتند از:

کاربرد ژئوفیزیک در اکتشاف غارها، سازندهای کارستی در ایران، کاربرد GIS و RS در اکتشاف غارها، اهمیت زمین شناسی مهندسی غارها، پدیده های کارستی در ایران و جهان، گردشگری، غارنوردی، مطالعات زیست محیطی و حفاظت از غارها، اکولوژی و زیست شناسی غارها، شناخت اکوسیستمهای کارستی، امداد و نجات درغار، مدیریت و بهره برداری از غارها، نقشه برداری غارها، پزشکی غار، دیرینه شناسی غارهای باستانی، غواصی در غار، عکاسی در غار.

در این گردهمایی، مقالات علمی و تخصصی، بصورت سخنرانی‌ و پوستر ارائه خواهد شد و کارگاه‌های تخصصی و بخش‌هایی مانند نمایشگاه عکس غار، نمایشگاه نقشه‌های غار، مسابقه اکتشاف و اکسپدیشن برتر، بازدید علمی از غار، کارگاه‌های عملی و ... نیز برنامه ریزی شده است.

اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ثبت نام در گردهمایی، ارسال مقالات، شرکت در بخش‌های جانبی، کارگاههای آموزشی و ... از طریق پایگاه خبری فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی و پایگاه اطلاع رسانی رسمی گردهمایی (لینک زیر) به اطلاع علاقمندان خواهد رسید.

http://cave.conference.gsi.ir

شایان ذکر است که گردهمایی علوم زمین پر سابقه ترین و معتبرترین رویداد علمی در این زمینه تخصصی در کشور است که سی و دومین دوره آن در سال جاری برای اولین بار بصورت بین المللی و با ۳۱ رویکرد در ۱۴ استان کشور برگزار می‌شود.

در روزهای ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه نیز مقالات برتر در رویکردهای مختلف در تهران ارائه خواهند شد.

منبع:فدراسیون کوهنوردی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد