ششمین فستیوال غارشناسی کروواسی


"ششمین فستیوال غارشناسی" در تاریخ 7، 8، 9 و 10 ژوئن 2012 در  ([1]CISED مرکز اجرای سیستم غارشناسی دوئکا در پانلا، در بزرگداشت پانزده سالگی گروه محافظت سیکو ([2] - GPS) ترتیب داده شده است. 


گروه محافظت GPS با خرسندی اعلام می کند که  قسمتی دیگر از فستیوال غارشناسی  را از تاریخ 8 تا 10 ژوئن 2012 در کروواسی برگزار می کند. این یک گردهمایی غارنوردی در فضاهای جغرافیایی کوهستان سیکو آلوایازره و زیرمنطقه ی سیکو است.

هدف از این گردهمایی برقراری روابط دوستانه بین غارشناسان داخلی و خارجی، دانش جدید، تبادل تجربیات و تکنیک ها، معاشرت کردن و مهمتر از همه نمایان کردن میراث فرهنگی و طبیعی کوهستان آهکی سیکو آلوایازره است. بر این اساس گروه GPS از برنامه ای به برنامه ی دیگر تلاش کرده اند که برای بالاترین تعداد مؤسسات، انجمن ها، غیر غارنوردان و غیرغارشناسان، این رویداد را ساماندهی و اجرا کنند.

اولین فستیوال غارشناسی در سال 1998 برگزار شد و در پی آن 2000، 2002، 2005 و 2007. فستیوال غارشناسی از قبل پیش بینی شده که با جامعه ی غارشناسی ملاقات کند و کوهستان آهکی سیکو آلوایازره را با پتانسیلش بشناساند، که تا همین اواخر برای غارنوردان پرتغالی ناشناخته باقی مانده بود.

در این برنامه ی ششم، که همزمان با جشن پانزدهمین سال تاسیس گروه GPS است، در واقع فستیوال غارشناسی خاص، بر اساس فعالیت هایی که در حمایت از CISED، (سیستم تحقیق غارشناسی سیستم دوئکا)، که در فراریاس – پانلا واقع شده، خواهد بود.

 

 در این برنامه فضا برای کار غارنوردی و بازدید از "غارهای کلاسیک" کارستی سیکو، قدم زدن در مناطق طبیعی، باستان شناسی و تاریخی سیکو، ارائه ی نمایش به جمعیتی که غارنودی کرده اند (نمایشگاه عکس، اجرای چند رسانه ای، دوره ی NI، معرفی غارنوردی) خواهد بود.  

از طریق آشکار کردن این فستیوال، و دیگر فعالیت ها، GPS امیدوار است که این جمعیت را هم آگاه کند و هم هشدار برای محافظت از غارها بدهد. همین مفهوم محافظت است که GPS را وادار می کند که اکتشاف کند و "عملکرد کارستی" این کوهستان را بشناسد. با ساماندهی این رویدادها، این دانش را حمایت می کند و پر و بال می دهد.   

فستیوال غارشناسی با حمایت شهرداری پانلا، انجمن ورزشی و فرهنگی استالاگتیت، فراریاس – پانلا، و FPE – فدراسیون غارشناسی پرتغالی ها برگزار می کند.

 برای ثبت نام با دفتر انجمن تماس بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد